Criteria peiling
Alle concepten hebben we gepeild aan de hand van de criteria wat waren de resultaten en waarom?
Voordat we met een kritisch oog naar onze concepten gingen kijken hebben we criteria opgesteld waar onze concepten aan moesten voldoen.
We zijn tot de volgende ontwerp criteria gekomen:
- Het is een trigger
- Het is een oplossing voor de gehele doelgroep, jong tot oud
- Het een brug vormt tussen online en offline
- Het interessant blijft, ook voor regelmatige bezoekers
- Of de levensduur bepalen
- Het is in/om Verhage peppelweg uitvoerbaar
- Link naar social media; geeft input voor een feed
- Lokt een gesprek uit
- Bied een wow gevoel aan de gebruiker/bezoeker
- Innovatief, het moet niet al vaker zijn gedaan waardoor de gebruiker/bezoeker weet wat er verwacht kan worden
- Het gaat de interactie aan met de gebruiker
- Het functioneert zelfstandig, of met minimale hulpmiddelen
- Het is een oplossing voor Verhage Peppelweg
- Communiceert het verhage gevoel, hart voor de buurt
Vervolgens zijn we al onze concepten af gegaan om te kijken in hoeverre ze hier al aan voldoen, wat we nog moeten aanpassen/verwerken en wat de probleempunten zijn binnen dit concept.
Vervolgens zijn we al onze concepten af gegaan om te kijken in hoeverre ze hier al aan voldoen, wat we nog moeten aanpassen/verwerken en wat de probleempunten zijn binnen dit concept.
Burger
Deur
Foto burger
Foto muur
Game hall
Hart van de buurt
Led wall
Maak je eigen burger
Opladen bij Verhage
Social media menu
Van Verhage voor jou
Vote for your flavour
Weerbericht
Yellow brick road
Verder hadden we nog een aantal concepten die nog niet ver genoeg uitgewerkt waren om dit mee te kunnen doen.
We zagen dat de valkuilen lagen bij hoe we het specifiek konden maken voor Verhage Peppelweg, hoe we het wow gevoel konden mee geven aan de klanten, de trigger en de brug tussen offline en online.
De volgende stap is nu om te kijken welke concepten we het interessants vinden om mee verder te gaan en deze verder te gaan uitwerken.