Concepten lijst
Prioriteitenlijst
Aan de hand van de criteria en het onderzoek hebben we verschillende concepten geselecteerd. Onderstaande link toont de post waarin we dit per concept toelichten.
Aan de hand van deze beoordeling hebben we een lijst gemaakt van concepten die voldoen aan veel van de criteria en waar we mogelijkheden in zien.
Onderstaand is deze lijst met bijgevoegd bijvoorbeeld de inspiratie, schetsen en brainstorms om een beeld te vormen van het idee.
Interactief behang met illustraties van Verhage
Dit concept draait om een behang waarmee de gebruiker interactie kan hebben, bijvoorbeeld door dit aan te raken. Hierop willen we illustraties tonen die passen bij Verhage Peppelweg.
Led wall
- Led wall, raad het product (scherm) tekent iets
- Led wall met diepte ipv ledjes
- Online tekening maken, led wall
- Fast Food symfonie
Het concept van de LED wall gaat over het interactief spelen met een licht muur. Over de interactie hebben we verschillende ideeën, deze zijn zichtbaar in de bovenstaande lijst.
Een hart dat tot leven komt als je ervoor staat
We kwamen verschillende installaties tegen waarbij mensen nodig zijn als input, dit zorg ervoor dat een hart een reactie geeft. Het principe van hart voor de buurt wordt hierin heel duidelijk getoont.
Om het concept een nieuwe draai te geven vinden we het interessant om te kijken naar een interactie waarbij de gebruiker centraal staat binnen dit hart.
We denken hierbij bijvoorbeeld aan een interactieve confetti muur.
Fast Food symfonie
Tijdens ons bezoek aan de DDW zagen we een installatie waarbij gebruikers aan de hand van eenvoudige interacties een symfonie konden ontwerpen.
Nu is het principe van muziek niet per definitie nodig voor Verhage. Maar de eenvoudige handelingen deden ons ook denken aan het ontwerpen van een eigen fast food symfonie.
Van Verhage, Voor jou
- Alleen tekst of ook nog een video boodschap of foto erbij
- Greenscreen
- Foto muur, iedere foto vertelt een stukje van een verhaal
Mensen houden van gepersonaliseerde spullen. De slogan van Verhage is dan ook prima te gebruiken om deze aan te passen aan de naam van de klant.
De uitdaging voor een concept is om hier een originele draai aan te geven. Er zijn namelijk al meer grote merken die dit soort campagnes ook al hebben gedaan.