Voordelen van beeld op social media
Voordelen van beeld op social media
Social media is geëvalueerd van het delen van merendeels tekst naar het delen van foto’s en video’s. Dit is geen onlogische verandering want uit onderzoek blijkt dat visuele informatie 40% beter blijft hangen als gewone standaard tekst. Hier is dan ook het ontwerp principe “ show don’t tell” gebaseerd.
Het voordeel van het gebruik van media op social media is dat er langer van het beeld genoten wordt en het hierdoor sneller gedeeld wordt. Het maken van de content is vereenvoudigd door de komst van smartphones waarmee de media ook meteen gedeeld kan worden zonder extra moeite.
Voor bedrijven is het interessant om beeld te gebruiken op hun social media want dit trekt langer de aandacht van de bezoeker. Verder geeft het een mogelijkheid om een gezicht te geven aan het bedrijf. Mocht er een ingewikkelde kwestie zijn die het bedrijf uitgelegd wilt hebben kan een video of animatie dit process versimpelen. Hierbij geldt ook het principe “ a picture is worth a thousand words.”
Video’s hebben het toegevoegde voordeel dat het mensen kan raken op een emotioneel vlak. De beleving kan compleet gemaakt worden door beeld, tekst en muziek. Dit zorgt voor meer reactie van de mensen die je content bekijken.