Interview Hans met Lunchroom

Interview Hans met Lunchroom

In de Facebook groep van Verhage kwam een interview met Hans Jonker voorbij. We vonden dit interessant om door te nemen en de punten die ons het meest interessant leken even op een rijtje te zetten. 

De samenvatting

Verhage heeft 39 vestigingen die voornamelijk gevestigd zijn in kleine winkelcentra.

De omschrijving van Verhage kan gezien worden als lunchroom/restaurant/fast casual formule. Dit houdt in dat ze een combinatie zijn van snackbar, lunchroom, restaurant en zelfs (koffie)café.

Op de locaties waar Verhage zit zitten geen andere leuke horecagelegenheden zoals in de stad. Hierdoor krijgt hun vestiging een belangrijke functie.

Het voordeel van onderdeel zijn van de Verhage franchise is dat de recepturen tot op de gram zijn uitgeschreven, de marges zijn optimaal. Om het personeel te trainen, verspreiden ze video’s waarin wordt uitgelegd hoe de recepten bereid moeten worden.

We hebben een goede naam en aandacht voor kwaliteit en we verleiden het winkelende publiek om bij ons wat te eten en te drinken, ook in de avond.

Bezorgen doen we niet, we hebben eigenlijk liever dat men bij ons eet.”

De meeste omzet behalen ze overdag.

Traditionele lunchrooms hebben moeite om na vijf uur nog omzet binnen te halen. Wij pakken die avond wél effectief mee en verdienen ook goed aan ijs.

Tja, hoe je ons moet noemen? Een lunchroom waar je kunt dineren? Misschien wel ‘casual dining’, maar dat zegt het grote publiek dan weer niets. Het gros van de ondernemers van cafetaria noemt zich liever een lunchroom dan een cafetaria, en daarom zocht ik ook contact met jullie. Bij een vakblad voor snackzaken voelen we ons immers niet meer thuis; we willen gewoon relevant blijven en laten zien wat wij doen.”

De link naar het gehele interview: https://www.lunchroom.nl/interview-verhage-worstelt-met-cafetariaverleden?fbclid=IwAR2YYYMBg7wXDXSJRdq387HY0IS5vItq1RckC8ajkJaJRDGS4rOy568mhW0