Content18
Tijdens ons onderzoek naar storytelling en marketing kwamen we het evenement Content18 tegen. Dit evenement ging over contentmarketing met de nadruk op storytelling. Voor ons project was dit natuurlijk een interessant evenement. We hebben de organisatoren benaderd en mochten komen.
Hieronder staan de sprekers en planning van die dag.
Content 18 Sprekers
Keynotes ronde 1
Cor Hospes – dagvoorzitter
Helpt bedrijven en organisaties slimmer te maken op het gebied van storytelling, contentmarketing en social media.
Ed Peelen – Universiteit van Amsterdam
Ed Peelen presenteert de uitkomsten van het onderzoek van de Stichting Leerstoel Contentmarketing naar de maturiteit van contentmarketing in Nederland. De uitkomsten worden naast die van andere internationale studies gezet.
Manon Uphoff – Literair schrijfster
Schrijfster Manon Uphoff praat over de misverstanden rondom verhalen. Over zin en onzin in opvattingen/ideeën over emotie en authenticiteit. Over het loslaten van regels. Het belang van een eigen stem. En waar bedrijven echt iets kunnen leren van romanciers en filmmaker.
Linsey Monsauret & Ivo Meijer – Van Wijnen
De contentcultuur bij Van Wijnen. Hoe één van de grootste bouwers van Nederland haar marketingcommunicatiestrategie veranderde en nu het delen van verhalen stimuleert.
Nancy Berendsen & Tessa Triesscheijn – Bloemenbureau Holland
The Green Gallery: high-end visual storytelling als contentmarketingstrategie voor bloemen & planten. Over social influencers, Instagram, free publicity in Vogue & de impact van video.
Breakoutsessie
Brandstorytelling – De basis voor alle verhalen van jouw organisatie
Ralph Poldervaart & Sander van Duijn
Tijdens onze BrandStory-sessie leer je hoe verhalen werken en hoe je dat inzet voor interne en externe communicatie. Maar vooral: hoe je tot dat ankerpunt komt: de Brand Story die richting en inspiratie geeft voor het vinden en verspreiden van de juiste verhalen en toetssteen vormt in je storytelling strategie.
Keynotes ronde 2
Bas Derks & Michael van ‘t Oever – EO/BEAM
Hoe creëer je een community en houd je ze gebonden? Je moet je doelgroep zijn en van ze houden.
Erwin Schaap – Royal Schiphol Group
Van procesgedreven organisatie naar een human brand? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Erwin vertelt hoe Schiphol het met een nieuwe contentstrategie voor elkaar krijgt. Welke lessen de luchthaven heeft geleerd en welke uitdagingen er nog liggen.
Hilmar Mulder – Libelle
Alles anders en toch lekker hetzelfde. Hoe innovatie de redding werd van Libelle, het oudste en grootste mediamerk voor vrouwen in Nederland.
Ruben Cussel – Wefilm
Hoe ga je viraal met een film? Wat betekent viraal gaan tegenwoordig? En nog belangrijker, hoe bouw je een merk door virale filmcontent? Maak meer impact met minder content.